lördag 25 februari 2012

Recension - Hurraw! Night Treatment Balm

Hurraw! Night Treatment Balm är som en ekologisk nattkräm för läpparna. Läppbalsamet är extra vårdande med kallpressad raw ekologisk avokadolja, arganolja, jojobaolja och nyponrosolja som tillsammans ger ett högt innehåll utav A- och E-vitaminer och essentiella fettsyror. Det är smaksatt med vanilj och blå kamomill. Enligt Hurraw! ska Night Treament vid upprepad användning ge dig ordentlig återfuktning åt dina läppar.

Först och främst känns en nattkräm för läpparna otroligt lyxigt! Läppbalsamet kommer i ett praktiskt stift med skruvhylsa och är fast gulaktigt form. Det luktar mycket av härlig vanilj men har även en annan doft jag inte riktigt blir klok på vad det är, troligen är det blå kamomill? Och jag vet inte om jag älskar eller hatar den doften, men det är ju inte läppbalsamets fel för trots det tycker jag verkligen Hurraw! Night Treatment levererar! 

När man smörjer det på läpparna smälter läppbalsamet till en vårdande olja som sitter tills jag somnat. På morgonen känns läpparna mjuka och återfuktade och jag upplever att under tiden jag använt det så har läpparna stått emot kylan bättre nu i vinter (med undantag för minus 15 grader och under för då hjälper knappt något!)  Den känns som en bra rutin tillsammans med min vanliga natt-skönhets-rutin, för klart att läpparna ska ha omvårdnad de med? 

Plus
- Vårdande och återfuktande
- Härlig formula
- Läpplyx till bra pris
- Luktar mycket!
- Extra plus för kallpressade/raw oljor

Minus
- Jag blir inte riktigt vän med bi-doften

Pris ca 69 kr på Loveko.se och Classyorganic.se

Ingredients: *Persea americana (avocado) oil, *Prunus dulcis (sweet almond) oil, ***Euphorbia cerifera (candelilla) wax, **Theobroma cacao (cocoa) butter, **Cocos nucifera (coconut) oil, *Ricinus communis (castor) oil, *Rosa rubiginosa (rosehip seed) oil, *Limnanthes alba (meadowfoam seed) oil, *Argania spinosa (argan) oil, Tocopherols (vitamin e), **Vanilla planifolia (vanilla), ***Myroxylon balsamum (peru balsam), Matricaria recutita (blue chamomile)

*cold pressed / organic **raw & organic ***wildcrafted

4 kommentarer:

  1. Bidoften är verkligen hemsk. Usch, klarar inte alls av den. :( Mår faktiskt illa av det här läppbalsamet..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är verkligen skum! :/ Jag står ut med den, men jag har full förståelse för att andra inte gör det.

      Radera