tisdag 28 februari 2012

Nytt och naturligt från Body Shop!

Har ni sett att Body Shop har lanserat ett nytt serum i deras Nutriganics-serie som innehåller 98% naturliga ingredienser? Jag blev himla glad när jag såg det, för färglada fruktiga förpackningar och dofter till trots så har jag tidigare undvikit Body Shops övriga sortiment pga av att de inte alltid har så naturliga ingredienslistor. Kul att de har fått upp ögonen för naturligt och börjat lansera mer och mer produkter med gröna ingredienser!

Nu tillbaka till serumet som heter "Drops of youth" som lanserades 23e Februari. Det innehåller alltså 98% naturliga ingredienser varav 20% utav dem är ekologiskt framtagna. Enligt Body Shop är det stamceller från den motståndskraftiga växten Strandsilja och knoppar från bokträdet som ska hjälpa huden att bibehålla sin undomliga spänst. 

Produkten är fri från parabener och silikoner och ECOCERT-certifierad. Jag har kikat på INCI och bara hittat ett par icke-naturliga ingredienser, däribland Alcohol Denat och parfym. 

English: Body Shop launched their new facial serum "Drops of Youth" last week. 

2 kommentarer:

  1. Kul att Body Shop satsar på mer naturligt! Kommer dock inte att köpa serumet då jag inte vill ha syntetisk parfym i ansiktet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag förstår dig. Är man t ex känslig mot parfym så ska man nog vara försiktig. Jag ska försöka ta reda på om detta är syntetisk parfym som menas eller ej.

      Radera