måndag 20 februari 2012

100% Pure + Love & Toast

I fredags hämtade jag ut ett paket från Eleven.se med några gröna skönheter. Först och främst gjorde jag en nybeställning på 100% Pure Super Fruits Eye Balm som jag tycker är väldigt krämig och återfuktande med massor av härliga superbär. Min recension på den hittar ni här. Kostar 260 kr för 10 g.

Sedan behövde jag ett nytt serum och hade egentligen tänk att köpa Dr Weil for Origins Mega-Mushroom Skin Relif men eftersom det dels är dyrt och dels innehåller några icke-naturliga ingredienser så surfade jag runt efter ett alternativ. Och som ni kanske vet är 100% Pure en favorit hos mig så valet blev ganska enkelt - 100% Pure Potent Mushrooms & Peptides Antioxidant Concentrate. Den innehåller kraftfulla anti-aging ingredienser för att ge en sund, ungdomlig hy och skyddar huden mot fria radikaler med hjälp av Reishi och shiitakesvamp. Det lilla jag hunnit testa den så är jag imponerad över dess återfuktande egenskaper och att huden känns len och lugn efter insmörjning. Jag hoppas att detta kan bli en ny favorit i 100% Pure-familjen! Kostar 349 kr för 30 g.

Och efter hyllningar och full-potts-recensioner från bl a Rosella Eco BeautyEkolicious och Organic Glow så var jag ju bara t v u n g e n att beställa mig ett litet exemplar av Love & Toast's parfym Honey & Coconut! Doftnoterna beskrivs som söt honung, sockrad vanilj, viol och sandelträ men jag anar absolut kokosnöt också. Det luktar underbart sött utan att bli för mycket men den tar mig inte riktigt till 7e Himlen ändå. Vet inte riktigt vad det är, kanske hade jag för stora förhoppningar efter alla fantastiska recensioner eller så hade jag föreställt mig att den skulle lukta mer tropiskt av kokosnöt (som jag är svag för). Men, kanske växer den på mig, jag har trots allt en riktigt söt liten flaska att testa upp ett tag framöver! :) Pris 99 kr för 7,5 ml och 299kr för 100 ml. 

3 kommentarer:

  1. Har testat många parfymer som jag tycker himla mycket om, men när det gäller att hitta "den" parfymen så är det lite knepigare. Just nu är jag ju som du vet helt såld på denna från Love & Toast, men jag vill ändå testa mer. :)

    SvaraRadera
  2. Blev också lite besviken på doften först faktiskt, tyckte att den goda doften i flaskan försvann på huden. Men ju mer jag använder den och ju mer jag vänjer mig vid doften gillar jag den! Och jag håller fortfarande fast vid att jag ska köpa en flaska i fullstorlek när min lilla provflaska (som kommer räcka lääänge) tagit slut ;)

    SvaraRadera
  3. Is the perfume all natural or does it have chemicals , nice to see you have 100 percent pure . They are one of my fave companies .

    SvaraRadera