tisdag 20 december 2011

Scalpure




Glömde i mitt tidigare inlägg att skriva om vad min pojkväns syter beställde! Förutom ett schampoo från Urtekram beställde hon även en Scalpure hårmask som hon ville testa. Såg att Hannah på Naturligt Snygg hade skrivit om den häromdagen, vilket sammanträffande! Jag tänkte nämligen ställa samma fråga - är det någon som ha provat?

Den beskrivs såhär enligt deras hemsida:

"Helt naturlig mask som är sammansatt av oljor och extrakter. Masken avlägsnar beläggningar och rester av stylingprodukter, rensar hårsäckarna och öppnar porerna vilket ökar blodcirkulationen och stimulerar hårväxten (läs HÅRBOTTEN). Den är effektiv mot mjäll, klåda, sveda, fett hår, torr och kliande hårbotten. Masken både eliminerar och också motverkar dessa problem."

Låter väldigt lovande och har bra innehåll: Organiskt kardborrextrakt, Manukaolja, jojobaolja, cederträolja, organiskt salviaextrakt, pepparmyntsolja, tea tree olja, japansk kaprifolextrakt, kalcium bentonit, renat källvatten. 

Kanske ett alternativ till Ricinolja

English: Has anyone tried Scalpure? My boyfriends sister bought this the other day and I'm quite curious! Natural ingredients and is claimed to help irritated scalps and stimulate hairgrowth. 

1 kommentar:

  1. Åh, låter precis som något jag skulle behöva. Har du hört något mer om vad din pojkväns syster tyckte om produkten? Jag är mest ute efter effekten av att eliminera torrt hårbotten.

    SvaraRadera