tisdag 15 november 2011

Uppdatering 100% Pure Foundation

Nu har jag uppdaterat och lagt upp swatch på min recension för 100% Pure Healthy Skin Foundation with Super Fruits SPF 20. Som ni ser har foundationen en ganska gul underton och är ganska mörk mot min porslins-hy på underarmen, trots att det är den ljusaste nyansen Creme. 

Jag får tilllägga att jag inte är så ljus i ansiktet som huden på min underarm, speciellt inte under sommaren men nu när vintern börjar komma och fräknarna försvinner med mörkret som känner jag att den börjar bli lite för mörk! Så nu har jag fått gå över till min gamla foundation från Shiseido(som inte är naturlig) som jag har haft stående då den har en perfekt ljus nyans. Tycker det är väldigt tråkigt för jag vill verkligen ha en naturlig foundation över för vintern också. 

Har ni några tips på bra foundations i ljusa kulörer för blandhy? Tips mottages tacksamt!

English: I have uppdated my review of 100% Pure Healthy Skin Foundation with Super Fruits SPF 20 with swatches. Thou I have the lightest shade, it's starting to get to dark for me during wintertime, so I now use my non-natural foundation with perfect fair shade from Shiseido, which is a shame because I really want a natural foundation for wintertime aswell. Do you have any suggestions for natural foundations i really light skintones?

5 kommentarer:

  1. Nvey Eco kanske? Har också väldigt ljus hud, själv använder jag Mádara Moonflower men den är precis på gränsen till för mörk. Som tur är så smälter den in ganska bra i huden ändå. Fick ett prov av Nvey Ecos foundation (den ljusaste nyansen) och den passade mig perfekt :)

    SvaraRadera
  2. Både Dr Hauschka och Nveys finns i riktigt ljus nyans. Jag har själv alla dessa och de är nästan för ljusta för min hy fastän jag är alabasterfärgad haha. Jag kommer inte överrens med Nvey Fluid som du kanske vet men nyansen är det inget fel på. Creme Deluxe är däremot jättebra.

    SvaraRadera
  3. Hallå igen! Tänkte uppdatera i mysteriet med den försvunna texten ;)

    Nu sitter jag hemma och jag SER bloggtexten! :) Utan att ha gjort några ändringar i min dator eller webläsare.. (kör med firefox, som jag brukar) Nu är det bara kommentarerna jag inte ser och länkarna i sidospalterna :(

    Men bra i alla fall att jag kan läsa din blogg och alla bra tips och recensioner!

    SvaraRadera
  4. Tikei har flera ljusa nyanser att välja mellan, det är mineral smink som passar helt utmärkt till blandhy

    SvaraRadera
  5. Smashit i nyansen Milk. Den är helt fantastisk. =)
    Den kostar ca 250 kr och finns att köpa som prov på Simplypure.se
    Halvtäckande och enkel att jobba med. Mer rinnig konsistens än 100% pure's men tyvärr håller den inte lika länge om man inte fixerar med ett puder efteråt.

    SvaraRadera