lördag 15 oktober 2011

Flytt + Honung

Copyright  J. Andreasson

Just nu är jag mitt uppe i en flytt vilket gör att jag inte riktigt hinner med att blogga som vanligt. Den här helgen mellanlandar jag hos min Familj i de småländska skogarna innan flyttlasset går vidare till samboliv, nytt roligt jobb och vår svenska huvudstad. 

All flytt-stress har gett min hy lite finnar så inspirerad av Ellinor så tänkte jag ge mig på en honungs-mask i ansiktet. Just den här honungsburken är från en bonde utanför byn - närodlat är bäst!

Dessutom förtjänar min kropp och händer lite extra kärlek efter slit och flyttstädning så ikväll lägger jag på min favorit-allround-kräm 100% Pure Organic Healing Moisturizing Balm (recension här) på händerna och min nya ljuvliga Vanilj Bodylotion från samma märke på resten av kroppen.

English: I'm moving right now and unfortunatly; that leaves a little less time to blog. Next week I'm heading up to my new home - the captial city of Sweden, to my boyfriend and a new interesting job. This evening I'm going to treat myself with a honey-facemask, and pamper my skin with two favourites from 100% Pure.

Fortsatt trevlig helg på er! Have a nice weekend! ♥

5 kommentarer:

  1. Flyttstädning - huuu! Har själv flyttat massvis med gånger och bara blotta tanken på flyttstädning ger mig rysningar, så jag kan hålla med om att du verkligen är värd extra ompyssling :) Kul att du gillar 100% Pures bodylotion, förresten! Jag tycker de jag testat varit underbara. Måste nog skämma bort min hud med lite Key Lime-lotion ikväll.

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny! Det är jag verkligen värd ;)
    Ja den är underbar, återfuktar verkligen. Jag är himla nyfiken på Key Lime, hur luktar den? Lipgloss Bitch beskrev den som "nygräddad sockerkaka med en tydlig ton av syrlig lime som balanserar upp det söta" och är det så känns det som nästa inköp till body lotion arsenalen!

    SvaraRadera
  3. Hennes beskrivning är ganska bra. Har du ätit Key Lime Pie någon gång? Den luktar ungefär som det smakar - smaskens!

    SvaraRadera
  4. Honung är underbart för huden. Rekommenderar det till alla mina vänner som lider av tillfälligt orolig hud. Använder det själv med nöje i duschen, och även som mask för sig. :)

    SvaraRadera