onsdag 11 maj 2011

Whole Foods

Om ni någon gång åker till New York så kan jag verkligen rekommendera Whole Foods Market! Jag var där i höstas och vi var i butiken på Union Square otaliga gånger för att mumsa på deras underbara och helt organiska och ekologiska frukost- och lunch-buffé och för att botanisera bland alla hälsosamma livsmedel, rawfood-bars och cleansing-drycker. Och ja, där finns kakor, tårtor och godis med! ;) Allt för hyfsade priser.

Det jag tyvärr missade var att de faktiskt säljer naturliga hudvårdsprodukter. Om jag skulle få för mig att åka dit inom det närmsta skulle jag definitivt kika närmre på  Pangea Organics Japanese Matcha Tea with Acai & Goji Berry Facial Mask och ShiKai Borage Dry Skin Therapy Lotion som verkar lovande.

Whole Foods Market's butiker finns i hela USA, och även i Kanada och Storbrittanien. Jag hoppas på att de kommer att etablera på närmre håll, men gissningsvis kommer priserna vara ganska mycket dyrare än i USA.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar