lördag 30 april 2011

Kokos och A-vitamin

Så här är alltså mina senaste inköp till badrumshyllan! Jag skrev för en tid sen att jag var väldans nyfiken på Origins nya anti-age serum Plantscription efter att ha fått ett prov av den. Så jag slog till på en flaska när jag var inne på Åhlens City. Dessutom fick jag en bonusburk på 30 ml av Origins Starting Over på köpet vilket såklart var välkommet, alltid kul att testa krämer!

Sedan har jag inhandlat rent kallpressat och ekologiskt raw kokosfett ifrån ett tyska Bio Planéte. Kokosfett har en mängd användningsområden bland annat till matlagning, bakning, stekning och - till kroppsvård. Kokosfett ska ha flera fördelar, bland annat ska det vara mjukgörande och åldersförebyggande för huden och vid förtäring har den flera bra egenskaper och hjälper kroppen på bästa sätt. Här hittade jag en intressant artikel om det. Jag har tänkt att använda det till kropps- och hårvård men är öppen för att ta in det i maten, som t ex en sked kokosfett i min morgonsmoothie.

Just i skrivande stund sitter jag faktiskt med en kokosfett- och citronhårmask i håret, ska bli intressant att se och känna resultatet senare. Återkommer såklart med en recension när jag använt det en tid!

Trevlig Valborg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar