söndag 24 april 2011

Recension - 100% Pure Organic Healing Moisturizing Balm

100% Pure Organic Healing Moisturizing Balm är en närande och fuktgivande helt naturlig kräm som ska återställa mjukhet och elasticitet med hjälp av avocado, shea och mandelsmör. Den är även full av antioxodanter och vitaminer som skyddar huden i form av Vitamin C och E, Grönt te och olja från bl a  Havtorn, Svartvinbär och Lavandel.

Enlig 100% Pure är den bäst för torr och mogen hud eller för att motverka eksem. Och det kan jag hålla med om. Krämen(salvan enligt mig) är ganska fast och kompakt i burken och smälter till en krämig konstisten på huden. Den luktar lätt av lavendel och rosmarin och har en oljig konsistens och tar lite tid på sig att absorberas av huden. Med min blandhy blir den väldigt fet så den passar dig bäst med torr hy. Den fungerar jättebra på torrfläckar och nariga näsor under förkylningstider, vid något tillfälle smetade jag på krämen på nästippen vid sängdags och morgonen efter kändes det mycket bättre! Ibland använder jag den även som en kur/mask under vintern, jag lägger på den på kvällen och låter den sitta på tills innan sängdags, då jag tar bort överskottkräm med ett papper. Jag använder den även till händerna, tips på hur finns här. En riktig husmors-salva!

Plus
- 100% naturliga ingredienser
- Återfuktar och läker
- Bra för torr och eksembenägen hud
- Dryg

Minus
- Väldigt oljig på huden
- Det tar lång tid för huden att absorbera

Ca pris 239 kr. Finns att köpa här.

Mer information om märket 100% Pure hittar du i ett tidigare inlägg/recension här.

INCI: Organic Butters of Avocado, Shea and Almond, 15% Vitamin C (ascorbyl palmitate), 15% Vitamin E (a-tocopherol), Organic Blackcurrant Oil, Organic Cabernet Grapeseed Oil, Sea Buckthorn Oil, Organic Green Tea, Rosemary Extract, Organic Lavender Essential Oil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar