fredag 1 april 2011

Nyfiken på Origins Plantscription

För en tid sedan lanserade Origins ett nytt serum som de kallar för Plantscription. Enligt Orgins innehåller det naturliga retinoider (A-vitamin) i form av bark från Anogeissus träd, Siegesbeckia blomma och Rosmarin extrakt. Dessa naturliga ingredienser - ska utan att irritera huden som kemiskt retionid kan göra - ge 88% synlig effekt på rynkor efter 4 veckors användande.

Jag använder för tillfället Dr. Weil for Origins Mega-Mushroom Skin Relief (recension här) som jag är nöjd med men jag håller alltid utkik efter nya intressanta serum och krämer. Jag fick ett litet prov av av Plantscription senast jag var vid Origins-disken på Åhlens City och jag har testat morgon och kväll i några dagar och jag måste säga att jag är väldigt sugen på att köpa en flaska! Huden känns len och ser jämnare och klarare ut. Men det återstår att se efter en längre tids användande om det fortfarande känns så eller om min hud bara hade en bra vecka.

Tror jag slår till på en flaska Plantscription när min Dr. Weil for Origins Mega-Mushroom Skin Relief är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar