måndag 21 februari 2011

Tea Time

Efter en en lång dag på jobbet och därefter en liten promenad i kylan passar det bra att krypa upp i soffan med ansiktsmask från Apivita Natural Cosmetics,några bra tidningar - och en stor kopp varm choklad!

För jag dricker tyvärr inte te.

Ibland när mina ögon ser lite puffiga ut brukar jag göra te på två påsar(grönt te), pressar sedan ur vätskan och låter dom svalna av i kylskåpet. Sedan lägger jag mig ner och placerar dom strax nedför ögonen och slappnar av i 5-10 minuter (se till att inte få te i ögonen). Koffeinet från te hjälper till att reducera påsarna under ögonen genom att minska vattnet i vävnaden. Som bonus innehåller te även väldigt mycket antioxidanter som är bra för den ömtåliga huden kring ögonen.

2 kommentarer:

  1. He, jag har ett paket te i skåpet som jag köpte till några gäster någon gång. Nu kan jag ju istället använda det till ögonen, det har jag inte tänkt på =)

    SvaraRadera
  2. Hihi! Precis Emma, så får du användning för dina te-påsar iallafall :)

    SvaraRadera